Snel naar...
Snel naar diensten voor
Certificering
PROJECT IN BEELD
Knooppunt Joure
In opdracht van Gebr. van der Lee heeft Timmermans Landmeetkunde de complete maatvoering van alle werkzaamheden uitgevoerd. Ook maken wij de rapportages klaar voor het op en afleveren, producten hieruit zijn o.a. revisie/asbuilt, DTB, doorrijprofielen en deformatiemetingen.
Het resultaat van het project knooppunt Joure uit zich al direct in de verkeerssituatie. De rotonde heeft plaats gemaakt voor een geheel nieuw knooppunt. De A6 en de A7 (Lemmer en Heerenveen) zijn op elkaar aangesloten en vormen de doorgaande weg. Hier mag je 130 km/u rijden. Ten westen van Joure verbindt een ongelijkvloerse kruising van en naar Sneek met fly-overs. De entree van Joure is vernieuwd en verbreed aan het carpoolterrein. Er is een nieuw busstation en een minirotonde die plaats maken voor een ovatonde. De Geert Knolweg is doorgetrokken met een viaduct over de nieuwe snelweg. De weg sluit met een boog aan op het viaduct Haskerveldweg. In deze bocht is de aansluiting naar Haskerhorne gemaakt. De Hollandiastraat, de weg tussen Joure en Scharsterbrug, gaat niet langer onder de snelweg A7 door. In de nieuwe situatie is er een viaduct/tunnel over de A7 gemaakt. De nieuwe Hollandiastraat schuift iets naar boven op, maar sluit gewoon aan op de kleine rotonde bij de Scheen in Joure. Net als destijds krijgen fietsers en voetgangers een eigen strook. Om de veiligheid te waarborgen is de snelheid verlaagd naar 60 km/u. Voor het verdiepen van het Langwarder Wielen diept Gebr. van der Lee het hele meer (tot 50m uit de oever) op een waterdiepte van 2,30m. Daarnaast is de pier bij Langweer ook nog eens verlengd met 100 meter, zodat het strandje groter is en meer beschut ligt.